Rada Dyscypliny
Zgodnie ze STATUTEM SGGW (załącznik do uchwały Nr 84 -2018/2019 Senatu Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie z dnia 27 maja 2019 r. w sprawie przyjęcia Statutu Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie)
Par. 30. [Status rad dyscyplin]
- Rady dyscyplin są organami SGGW właściwymi do nadawania stopnia doktora i doktora habilitowanego w dziedzinie i dyscyplinie naukowej, w zakresie posiadanych przez uczelnię uprawnień. W przypadku nadawania stopnia doktora w dziedzinie nauki zgodnie z przepisami art. 177 ust. 6 ustawy organem właściwym do nadania stopnia jest Senat.
- Rady dyscyplin są organami właściwymi w sprawach merytorycznych związanych z realizacją polityki naukowej w określonej dyscyplinie naukowej.
- Radę dyscypliny powołuje się w SGGW dla każdego instytutu, chyba że statut stanowi inaczej. Jeżeli więcej niż jeden instytut prowadzi działalność w tej samej dyscyplinie, to wszystkie te instytuty podlegają jednej radzie dyscypliny.
- Nazwa rady dyscypliny powstaje przez dodanie odpowiedniej nazwy dyscypliny w całości lub jej części.
Par. 31. [Zadania rad dyscyplin]
Do zadań rady dyscypliny należy:
- określanie polityki naukowej w danej dyscyplinie z uwzględnieniem specyfiki instytutów;
- dokonywanie oceny działalności naukowej instytutów oraz sprawowanie nadzoru nad rozwojem naukowym nauczycieli akademickich zatrudnionych w instytucie;
- inicjowanie procedury nadania tytułu doktora honoris causa SGGW na zasadach określonych w statucie;
- prowadzenie postępowań w sprawie nadawania stopni naukowych w ramach posiadanych uprawnień oraz wydawanie decyzji w sprawach nadawania tych stopni, w tym powoływanie komisji habilitacyjnych i komisji, o których mowa w art. 192 ust. 1 ustawy;
- wyrażanie opinii dotyczących zatrudnienia nauczycieli akademickich w instytutach oraz awansu zawodowego nauczyciela akademickiego;
- powoływanie, na wniosek dyrektora instytutu, stałych i doraźnych komisji instytutowych oraz określanie ich zadań i kompetencji;
- ocenianie działalności dyrektora instytutu, a w szczególności opiniowanie rocznych sprawozdań z działalności instytutu;
- opiniowanie programów studiów na kierunkach studiów przypisanych właściwej dyscyplinie, o której mowa w § 14 ust. 3;
- dbanie o wysoki poziom etyczny pracowników instytutu oraz wypowiadanie się w sprawach etyki zawodowej nauczycieli akademickich;
- wyrażanie opinii w sprawach zleconych przez Rektora, Senat lub dyrektora instytutu;
- wykonywanie innych zadań określonych w statucie.
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it.Ok